اخبار اجتماعي جديد
صفحه نخست | عناوین مطالب | پروفایل مدیر | پست الکترونیک

شیوع 20 تا 25 درصدی کودک آزاری در ایران

یک فوق تخصص روانپزشکی کودکان با بیان اینکه تجاوز جنسی را می‌توان به عنوان شدیدترین نوع کودک آزاری در کشورهای مختلف برشمرد، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته، امکان تبدیل شدن کودکان آسیب دیده به خصوص آسیب ناشی از تجاوزات جنسی به یک فرد متجاوز در بزرگسالی وجود دارد.

 

شایعترین علائم بیماری‌های چشمی در کودکان

مشکلات و اختلالات بینایی در کودکان اغلب با علائمی چون مالیدن چشم‌ها، نزدیک شدن زیاد به صفحه تلویزیون و لوچ بودن چشم‌ها شناخته می‌شوند اما گاهی ممکن است این علائم مشهود نباشند که در نتیجه عدم تشخیص ودرمان به موقع به اختلالات شدیدتر منجر می‌شود.

 

عزم جزم استرالیا برای مبارزه با قاچاق انسان

نخست وزیر استرالیا اعلام کرد که از این پس تمامی مهاجران غیرقانونی به کشور پاپوا گینه‌نو منتقل می‌شوند و این مهاجران هیچ جایی در استرالیا ندارند.

 

/مروری بر رکوردهای جهانی گینس/رکورد ماراتن طبل‌زدن گینسی شد

رکورد طولانی‌ترین مدت زمان طبل زدن یک نفره در کتاب جهانی گینس به ثبت رسید.

 

اعلام نحوه بهره‌مندی از کسرخدمت‌های ایثارگری مربوط به سال‌های 88 و 89

سازمان وظیفه عمومی ناجا نحوه بهره‌مندی از کسرخدمت‌های جبهه و جانبازی والدین را که مربوط به سال‌های 88 و 89 است، اعلام کرد.

 

مشکلات صدور اوراق هویتی برای مجهول‌الهویه‌ها از زبان یک مسوول

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه روند صدور اوراق هویتی برای افراد مجهول‌الهویه با مشکل مواجه است، گفت: مشکل اصلی سازمان بهزیستی کودکان، سالمندان و معلولانی است که هیچ سابقه خانوادگی از آنها وجود ندارد.

 

کهرم: 30 درصد آب سدها برای نجات دریاچه ارومیه رها شود

با اشباع بیش از حد نمک در دریاچه ارومیه یک کارشناس ارشد محیط زیست در خصوص سریع ترین راه نجات از این شرایط اظهار کرد: باید 30 درصد از آب پشت سدها رها شود.

 

نجات 13 تن از ارتفاع 3270 متری تله‌کابین

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات 13 تن که در ارتفاع 3270 متری در تله‌کابین محبوس شده بودند، خبر داد.

 

رییس اورژانس کشور خبر داد: انجام 619 هزار و 398 ماموریت توسط اورژانس 115 در سه ماهه نخست امسال

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور از انجام 619 هزار و 398 ماموریت توسط اورژانس 115 در سراسر کشور طی سه ماهه نخست امسال خبر داد.

 

/ اولویت‌های دولت آینده از دریچه نگاه مسئولان بیمارستانی/ رییس بیمارستان شریعتی: زیبنده نیست به بیمار بگوییم "تخت خالی نداریم"

" مردم وقتی به بیمارستان می‌آیند که هزار و یک مشکل دارند و تنها امیدشان اینجاست. خدا نخواهد کسی بیمار شود و کارش به بیمارستان بیفتد. ما اینجا هر روز شرمنده مردم می‌شویم، چون نمی‌توانیم آن طور که دلمان می‌خواهد به مردم سرویس بدهیم، بیماران با هزار امید به بیمارستان می‌آیند و بدترین اتفاق ممکن این است که به آن‌ها بگوییم "جا نداریم، تخت نداریم، پرستار نداریم، امکانات نداریم و ..."

 

با هدف تحکیم بنیان خانواده و پیشگیری از طلاق مشاوره ازدواج و طلاق زوجین به مساجد رسید

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی ازدواج و تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان از اجرای طرح «آموزش زوجین در مساجد» خبر داد و گفت: با اعلام آمادگی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، این طرح به زودی اجرایی خواهد شد.

 

6000 مالباخته مسابقات اینترنتی

رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران‌بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که در پی مسابقات اینترنتی از 6472 تن هر کدام به مبلغ 28 هزار تومان کلاهبرداری کرده است.

 

اختصاص 200 میلیارد تومان به سامانه گرمایشی مدارس

رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور از 17 هزار پروژه نیمه تمام در آموزش و پرورش کشور خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است که این پروژه‌ها را به یک نقطه اطمینان برسانیم.

 

بیماری‌های ناشی از کم تحرکی در کمین ایرانی‌ها/سند ملی "فعالیت بدنی" تصویب شد

کارشناس پیشگیری و کنترل بیماری‌های قلبی – عروقی وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به بار بیماری‌های قلبی – عروقی و مرگ و میر ناشی از آن، از تصویب سند ملی فعالیت بدنی و اقدامات انجام شده در جهت افزایش تحرک بدنی در آحاد جامعه خبر داد.

 

یک متخصص طب سنتی ایرانی:مصرف میوه‌ها در میان وعده به تنظیم قندخون افراد دیابتی کمک می‌کند

یک متخصص طب سنتی ایرانی به بیماران مبتلا به دیابت توصیه کرد: از میوه‌هایی همچون سیب، گلابی، توت، تمبرهندی تازه، شاتوت و به مقدار کمتر زردآلو و آلو در میان وعده‌های خود و از عسل مرغوب به عنوان شیرین کننده طبیعی استفاده کنند. همچنین آش آلو و آش آبغوره از جمله مواد غذایی هستند که خوردن آنها به دفع و پاسازی بدن به این افراد کمک می‌کند.

 

تظاهرات علیه طرح احداث کوره‌های زباله‌سوز در چین

صدها شهروند چینی در اعتراض به طرح احداث کوره‌های زباله‌سوز در جنوب این کشور تظاهرات کردند.

 

وزیر بهداشت در بازدید سرزده از اورژانس اعلام کرد: بیمارستان فیروزگر نمونه موفق اجرای قانون تمام وقتی پزشکان

وزیر بهداشت در بازدید سرزده از بیمارستان فیروزگر گفت: بیمارستان فیروزگر نمونه موفق اجرای قانون تمام وقت شدن پزشکان است.

 

یک عضو گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران:درمان فشار خون اولیه مقاوم با از بین بردن شبکه عصبی اطراف شریان کلیه

یک عضو گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: طرح تحقیقاتی از بین بردن شبکه سمپاتیک اطراف شریان کلیه با تزریق الکل تحت هدایت سی تی اسکن جهت کاهش فشار خون توسط گروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران در حال انجام است.

 

انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران هشدار داد:معتادان بهبود یافته "مددکار اجتماعی" نیستند

عضو هیأت مدیره انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران با اشاره به اینکه برخی از "مددیاران اعتیاد" و "مددیاران خانواده" با چاپ کارت ویزیت خود را مددکار اجتماعی معرفی می‌کنند،‌ گفت: این افراد با مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمات پیشگیری، درمان و کاهش آسیب اعتیاد خود را با عناوین و تخصص‌های غیرواقعی همچون تسهیلگر، خانواده درمانگر، درمان اعتیاد و ماتریکس، مداخلات راغب سازی و غیره معرفی می‌کنند.

 

رییس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران:اجرای پزشک خانواده در تهران، اتلاف منابع است

رییس هیئت مدیره نظام پزشکی تهران با بیان اینکه پزشک خانواده طرح خوبی است اما باید زیرساخت‌ها و منابع آن به درستی تعریف و فراهم شود، عنوان کرد: اجرای پزشک خانواده در تهران جز اتلاف منابع هیچ چیز برای مردم ندارد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نویسنده : reza    نظرات :
آخرین پست ها
کلیه حقوق مادی و معنوی این وبلاگ برای "reza" محفوظ می باشد!